Gondoltad volna, hogy
a KERÉKPÁROZÁS a tested összes izmát megmozgatja?
El sem hinnéd, hogy
milyen MEGLEPŐ HATÁSAI vannak még...


Bezár
Kerékpár mérettáblázat
Gondoltad volna, hogy a KERÉKPÁROZÁS a tested összes izmát megmozgatja?
Belépés

Specialized Fox rp23 full szerviz egy kis komplikációval :)

Fox Float Rp23 full szerviz némi komplikációval.:D

Szeretem az ilyet, úgyis unatkoztam... (irónia ) Javítunk Fox rugóstagot? hangzott a kérdés. Persze van mindenem hozzá, megoldjuk, rutin meló gondoltam naívan... Az ügyfél egyébként használtan vette a bringát és a rugóstagon előjött a szokásos hiba, szörcsögés gyenge csillapítás stb...

Ha olvastátok a korábbi Fox szerviz blogjaimat ott már kifejtettem a hiba okát. Most csak röviden annyi, hogy elfáradtak a tömítések az állandó nagy nyomástól.

Ilyenkor totális szét bombázás, tisztítás, minden tömítés cseréje, olajcsere, nagynyomású kamra újratöltése. Ez menne gyorsan. Nade az első probléma az, hogy a tag alsó csavarja nem jött ki. Miután a hőpuskás melegítés és a hosszabb erőkar sem segített, gondoltam nem töröm el a csavart. Inkább kivettem a forgáspont csatlakozással együtt. Király, sínen vagyunk! ;)

Persze hogy nem...  A kashima bevonatos becsúszó szár vége elég rendesen össze volt barmolva. Ez addig nem gond, amíg nem akarunk levegőkamra tőmítést cserélni. Viszont, ha áttolom rajta az új tömítést biztosan megvágja. Szétszedés előtt mindíg elengedjük a nyomást az ifp-ből, abból az okból kifolyólag mert sz@r félszemmel dolgozni...  Itt a hab a tortán már csak az volt, hogy a müanyag plomba helyén valami rágógumiszerű cucc volt betömködve.

Darabokra szedés kis csiszolgatás, polír és már jó is. Innen már tényleg csak a rutin rész következett. Összes tömítés csere a csillapításban és a levegő oldalban is. Ifp dugattyú mélységének beállítása a rugóstag szemtávjához megfelelően.

Ez nagyon fontos lépés, ha nem stimmel nem fog jól működni vagy akár károsodhat is. Aztán feltöltés olajjal, légtelenítés és a nagynyomású oldal feltöltése a megfelelő nyomásra. Ha ez megvan akkor a csillapítás készen is van.

Ilyenkor mindíg letesztelem. Ha a csillapítás és a kezelőszervek működnek akkor egy kis Fox fluid és a levegőkamra mehet a helyére. Aztán pedig a rugóstag vissza a bringába.

Persze ezután még be kell állítani a nyomást a tulajdonos súlyához, de ez már gyerekjáték. :) A történet tanulsága az, hogy érdemes lecsekkolni, akire egy ilyen alkatrész szervizelését bízod, egyáltalán rendelkezik-e a megfelelő eszközökkel és tudással a feladat végrehajtásához! Elárulom az egymillió dolláros kérdést! :D "Garanciát és számlát kapok-e a szerviz hez?" Aki garanciát vállal a munkájára az azért teszi, mert tudja mit csinál. A számla vagy blokk pedig szükséges a garihoz. Mi minden általunk szervizelt rugóstagra és teleszkópra 6 hónap garit vállalunk.

 

Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm szépen, hogy megosztod! A like-ok-ért és követésekért sem haragszunk meg! ;)

 

#fox #foxservicecenter #foxservice #foxshocks #foxsuspension #foxsuspensionservice #foxhungary #foxrp23 #foxracing #suspensionservice #suspensionservicecenter #kerékpárbolt #kerekparbolt #kerékpárszerviz #kerekparszerviz #bicikli #biciklizés #bicikliszerviz #bikeshop #bikeservice #rugóstag #teleszkóp #teleszkópszerviz

A Facebook adatlapodon később is megtalálod ezt az oldalt, ha a Megosztás gombra kattintasz.