Gondoltad volna, hogy
a KERÉKPÁROZÁS a tested összes izmát megmozgatja?
El sem hinnéd, hogy
milyen MEGLEPŐ HATÁSAI vannak még...
Telefonos egyeztetést követően Felsőtárkányròl érkezett ez a Scalpel. A tulajdonos kérése az volt, hogy megvárná a lefty szervizét, hogy ne kelljen kétszer utaznia. Mondtam, hogy rendben!
Persze amikor kivettük az autòbòl a bicajt, akkor szembesültem vele, hogy szörcsög a rugòstag meg rág a kormánycsapágy is.
Persze már csak nem küldöm haza félkész állapotban… :D Úgyhogy nekiestem a melònak. A Lefty full szervizével
kezdtem. Baromi kemény volt már a lock. Ebből már tudtam, hogy a levegő oldal tömítései elmentek nyaralni. Ugyanis, ha a levegő oldal tömítései
áteresztenek, akkor a nyomás felfelé szökik az olajpatron irányába.
Ott viszont a karmantyú beengedi a nyomást a patronba, ahonnan már távozni nem tud magátòl.
Imádom az ilyet szerelni amikor kinyitom a légtelenítő csavart aztán kilövi az űrbe az olajat…. :D Na mindegy megoldjuk. Tisztítás, tömítés csere, új olaj, légtelenítés, ifp beállítás stb…
Ha már kint volt a Lefty, kicseréltem a hibás kormánycsapágyat is. Ebből csak gyárit használunk, mert az eBay-es kínai lòg!! A rugòstag sem volt egyszerű. RockShox Monarch taggal szerelte a Cannondale. Az Xloc kart le kell ròla kötni, mert itt dual a vezérlés a két teleszkópnál, illetve hidraulikus is! Gyakorlatilag a hiba nagyon hasonlò az első telóéhoz.
Egy dugattyú nagy nyomással sűríti az olajat a lineáris működés érdekében. Amikor ez jòl működik hangtalan a rugòstag. Idővel a dugattyú tömítése megadja magát és ez a nyomás átkerül az olajba.